Laboratoria

Badania w dziedzinie dermokosmetyki

 

Dla Laboratoriów Klorane działalność badawcza stanowi istotną część filozofii. W dziedzinie produktów dermokosmetycznych ośrodek badań Klorane zawsze prowadził swoje ewaluacje zgodnie z obowiązującymi przepisami i w poszanowaniu etyki właściwej Laboratoriom Pierre Fabre. Analizy ewaluacyjne odpowiadają naszej trosce o bezpieczeństwo konsumenta i wspierają nasze dążenia do zapewnienia najwyższej skuteczności. Badania podzielone są na następujące obszary:

Badania nad substancjami czynnymi:

 

Badania nad nową substancją czynną przeprowadzane są przez dział fitochemii we współpracy z Ośrodkiem Badań Nowych Substancji (CRSN) grupy Pierre Fabre. Współpraca umożliwia kompleksowe badania nad obserwowanymi roślinami. Dział fitochemii należy do struktury nazywanej Pôle Phytofilière®. Laboratoria Klorane mogą w ten sposób skutecznie wyłonić roślinę, która za sprawą swoich właściwości najlepiej spełni stawiane jej zadania.


Testy produktów:

 

Istnieje wiele różnych testów pozwalających na kontrolę produktów Klorane.

 

 

  • Ocena nieszkodliwości


Laboratoria Klorane stosują się do głównej zasady przemysłu farmaceutycznego: "Primum non nocere" - "Przede wszystkim nie szkodzić". Poszanowanie tej złotej zasady nie pozwala rozpocząć testów bez zgody toksykologa. Toksykolog ocenia nieszkodliwość produktu, to znaczy fakt, iż nie ma on negatywnego działania na organizm. Po przestudiowaniu dokumentów przekazanych przez komórkę bezpieczeństwa produktu, toksykolog wydaje atest potwierdzający nieszkodliwość produktu. Dopiero po potwierdzeniu nieszkodliwości mogą być przeprowadzone kolejne testy.

 

 

  • Testy na zwierzętach


Nasze produkty nie są testowane na zwierzętach.



  • Analiza sensoryczna


W laboratorium panel 70 doświadczonych osób bada wrażenia wywołane podczas stosowania produktów. Ta analiza przeprowadzona jest metodą ślepej próby i w porównaniu z produktem kontrolnym. Standardowe opisy, takie jak: łatwe nakładanie produktu, połysk, elastyczność, delikatność skóry ... badane są statystycznie. Pozwalają one na wyodrębnienie obiektywnego profilu testowanego produktu i kierują pracami specjalistów w celu osiągnięcia idealnego produktu.

 

 

  • Testy konsumenckie


Są to testy przeprowadzane w warunkach rzeczywistych wśród odpowiednio dobranych paneli użytkowników produktu będącego przedmiotem testu. Polegają one na rozprowadzeniu produktu w grupie od 70 do 100 niedoświadczonych osób, które testują go w warunkach normalnego użytkowania. Ich ocena pozwala na poznanie stopnia przyjemności odczuwanej przy stosowaniu produktu oraz stopnia skuteczności jaki mu się przypisuje. Ten etap może prowadzić do zmian w recepturze produktu i jego doskonalenia.

 

 

  • Tolerancja u człowieka


Testowana jest ona początkowo na zdrowej skórze, a następnie, w zależności od typu produktu i rezultatów, na skórze ze zmianami chorobowymi, w wyniku jednorazowej lub wielokrotnej aplikacji i z zastosowaniem specyficznych metod. Metody różnią się w zależności od typu produktu, typu skóry (na przykład skóra niemowląt wymaga wyjątkowo rygorystycznych procedur), i od miejsca nakładania.

 

 

  • Biometrologia


Ocenia skuteczność produktów mierząc w sposób obiektywny ściśle sprecyzowane parametry: sprężystość włosów, stopień nawilżenia skóry … Te badania realizowane są we współpracy z ośrodkiem Hôtel Dieu Saint-Jacques w Tuluzie, będącym centrum badań nad skórą.

 

 

  • Fotobiologia


Produkty przeciwsłoneczne stanowią ważny element działalności marki. Zajmuje się ona oceną wskaźników w celu zapewnienia zadowalającej ochrony przed promieniami UVA i UVB, badaniem odporności na wodę, oceną właściwości kosmetycznych, badaniami klinicznymi oceniającymi skuteczność w ekstremalnych warunkach (morze, góry, klimat tropikalny ...) i zapobieganiem pewnym patologiom skórnym wywołanym działaniem słońca.

 

 

  • Badania skuteczności


Protokół tych badań jest opracowany w wyniku badań klinicznych we współpracy z lekarzami i wyspecjalizowanymi konsultantami. Badania kliniczne prowadzone są w celu uzyskania dowodów na skuteczność wśród użytkowników, dla których stworzono dany produkt. Przeprowadzamy ten rodzaj badań w szczególności nad produktami przeciwdziałającymi wypadaniu włosów.

MOJE ULUBIONE

0  produkt(y)

PRZYGOTOWUJĘ MOJĄ WIZYTĘ W APTECE

Jeszcze nie wybrałaś/łeś produktu (produktów)